Wydarzenia

POLICJA W NOWOCZESNYM TECHNOLOGICZNIE ŚRODOWISKU

Od 29 września do 4 października 2013r. w Szkole Policji w Tampere w Finlandii odbyło się organizowane przez European Police College - CEPOL szkolenie dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych w codziennej pracy Policji. Uczestnikami kursu byli przedstawiciele Policji z krajów Unii Europejskiej, w tym funkcjonariusz Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Od 29 września do 4 października w Szkole Policji w Tampere w Finlandii odbyło się organizowane przez European Police College - CEPOL szkolenie dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych w codziennej pracy Policji.

Uczestnikami kursu o wykorzystaniu mediów społecznościowych w pracy Policji przeprowadzonego przez Europejską Akademię Policyjną CEPOL byli przedstawiciele Policji z krajów Unii Europejskiej zajmujący się na co dzień kreowaniem wizerunku Policji w społeczeństwie, jak również funkcjonariusze wykorzystujący portale społecznościowe w pracy operacyjnej. W szkoleniu uczestniczył również przedstawiciel Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku – podkom. Adam Atliński z Wydziału Wywiadu Kryminalnego.

Zadaniem szkolenia było przybliżenie uczestnikom różnorodnych portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Google czy też Skype. Przedstawiono szereg zagrożeń oraz nowe zjawiska przestępcze wykorzystujące środowisko sieci internetowej. Zwrócono również uwagę jak bezpiecznie poruszać się w sieci i jakie prawa oraz obowiązki spoczywają na zwykłym użytkowniku portali społecznościowych. Jednocześnie szkolenie w sposób niezaprzeczalny udowodniło, jak wielką rolę w codziennej pracy Policji mogą mieć – i mają w niektórych krajach Europy, media społecznościowe. Wykorzystywanie ich nie tylko do celów operacyjnych, lecz jako wygodne narzędzie do przekazywania informacji oraz komunikacji ze społeczeństwem jest priorytetem dla wielu krajów członkowskich Unii Europejskiej. Dla przykładu, nie tak popularny w Polsce Twitter jest w Wielkiej Brytanii wykorzystywany do przekazywania przez Policję tego kraju ważnych informacji o istotnych dla bezpieczeństwa wydarzeniach, jak również do pozyskiwania danych od osób będących chociażby świadkami przestępstw. Jednocześnie to medium docierając do ponad 100 tysięcy użytkowników na Wyspach Brytyjskich kreuje wizerunek Policji nie tylko w mediach, ale także w świadomości odbiorców.

Powrót na górę strony