Wiadomości

MODERNIZACJA BUDYNKÓW LĘBORSKIEJ POLICJI

Data publikacji 19.08.2014

Na liście obiektów, w których realizowany jest program Komendy Głównej polegający na standaryzacji jednostek Policji znalazła się również Komenda Powiatowa Policji w Lęborku. Program ten zakłada poprawę warunków obsługi obywateli oraz pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych. Już od miesiąca trwają prace budowlane, których zakończenie planowane jest na grudzień 2015 roku. W trakcie remontu zostanie zmodernizowany dotychczas nieużywany budynek stojący na zapleczu lęborskiej komendy.

Na liście obiektów, w których realizowany jest program Komendy Głównej polegający na standaryzacji jednostek Policji znalazła się również Komenda Powiatowa Policji w Lęborku. Program ten zakłada poprawę warunków obsługi obywateli oraz pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych. Już od miesiąca trwają prace budowlane, których zakończenie planowane jest na grudzień 2015 roku. W trakcie remontu zostanie zmodernizowany dotychczas nieużywany budynek stojący na zapleczu lęborskiej komendy.

Realizacja inwestycji rozpoczęła miesiąc temu, wyburzeniami części ścian i przygotowaniem budynku do prac remontowych. Do końca tego roku zaplanowane jest oddanie budynku w stanie surowym, a na cały przyszły rok prace wykończeniowe i oddanie do użytku, które ma nastąpić z końcem przyszłego roku. Na miejscu budowy prowadzone są prace związane ze wyburzeniem części ścian niewykorzystywanego w pełni do tej pory, budynku znajdującego się na zapleczu komendy, położeniem całkowicie nowej instalacji elektrycznej, sanitarnej i grzewczej. Dotychczas tylko część pomieszczeń w tym budynku była wykorzystywana, m.in. jako pomieszczenia magazynowe, czy warsztat mechanika. Po zakończeniu inwestycji będzie to obiekt garażowo-biurowy. Na dole znajdą się pomieszczenia garażowe dla policyjnych radiowozów. Na czas remontu zostały przygotowane dwa blaszane garaże na policyjne motocykle i skutery. W wyremontowanym budynku znajdą się też pomieszczenia dla pracowników pionu logistyki, a także pomieszczenia służbowe dla policjantów - przewodników psów służbowych połączone z nowoczesnymi kojcami, do tego będzie też sala narad i odpraw, a także pomieszczenia siłowni z zapleczem sanitarnym.

W wyniku modernizacji, wyremontowany budynek otrzyma nowy dwuspadowy dach, taki jaki znajduje się na budynku głównym, tym samym budynek socjalny odzyska przedwojenny wygląd. Po zakończeniu prac budowlanych i wykończeniowych pomieszczenia zostaną wyposażone w nowoczesny sprzęt teleinformatyczny oraz biurowy. Przeprowadzana modernizacja znacznie wpłynie na poprawę jakości obsługi interesantów, a przede wszystkim na poprawę warunków socjalnych policjantów i pracowników cywilnych.

Powrót na górę strony