Wiadomości

POLICJANCI WŁĄCZYLI SIĘ W AKCJĘ

Data publikacji 17.09.2010

Trwa druga ogólnopolska kampania edukacyjna "Pozory mylą, dowód nie", której celem jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu małoletnim. Organizatorzy akcji, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, apelują do sprzedawców i przypominają im o konieczności sprawdzania dowodów osobistych młodym ludziom, którzy chcą kupić alkohol.

Trwa druga ogólnopolska kampania edukacyjna "Pozory mylą, dowód nie", której celem jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu małoletnim. Organizatorzy akcji, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, apelują do sprzedawców i przypominają im o konieczności sprawdzania dowodów osobistych młodym ludziom, którzy chcą kupić alkohol.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Organizatorzy swój przekaz kierują przede wszystkim do ludzi dorosłych - to oni ponoszą odpowiedzialność za to, że osoby niepełnoletnie mają możliwość kupowania i spożywania napojów alkoholowych. Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 lat. Nie wszyscy sprzedawcy pamiętają, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Kampania będzie wskazówką, jak można uniknąć popełnienia przestępstwa i jednocześnie utraty zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

Sprzedawcy powinni dokładnie sprawdzić datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom poniżej 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności (wydawane są na 5 lat).

W ramach akcji, do sprzedawców trafiają plakaty, ulotki i naklejki z jej hasłem przewodnim "Alkohol. Tylko dla pełnoletnich". Policjanci przypominają też sprzedawcom napojów alkoholowych o tym, że sprzedaż alkoholu małoletnim jest przestępstwem. Zwracają też uwagę na konsekwencje prawne, jakie grożą za złamanie tego zakazu.

Kampania zakończy się badaniem postaw sprzedawców napojów alkoholowych metodą tzw. tajemniczy klient”, przeprowadzonym na zlecenie Browarów Polskich, co pozwoli na ewaluację kampanijnych działań.

  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
  • Zdjecie
Powrót na górę strony