Oszustwo „na przesyłkę za pobraniem”- 69-latka straciła 119 zł, policja zablokowała przekazanie środków
Wczoraj, 22 października 2025 r., 69-letnia mieszkanka powiatu zgłosiła się do Posterunku Policji w Liniewie, informując, że padła ofiarą oszustwa związanego z przesyłką za pobraniem. Dzięki szybkiej reakcji funkcjonariuszy udało się zablokować przekazanie pieniędzy.
Do Posterunku Policji w Liniewie zgłosiła się 69-letnia mieszkanka powiatu i zawiadomiła o oszustwie. Kobieta odebrała przesyłkę doręczoną przez kuriera i zapłaciła za nią 119 zł (pobranie), ponieważ paczka była zaadresowana na jej nazwisko. Po otwarciu okazało się, że w środku znajduje się bezwartościowa niebieska bluzka, a nikt z domowników nie składał takiego zamówienia.
Funkcjonariusze natychmiast podjęli czynności- zablokowali przekazanie pieniędzy i wszczęli postępowanie w sprawie oszustwa. Zgodnie z obowiązującymi przepisami za tego typu przestępstwo grozi kara nawet do 8 lat pozbawienia wolności. Sprawa jest wyjaśniana.
Policja apeluje o ostrożność przy odbieraniu przesyłek za pobraniem. Aby zmniejszyć ryzyko oszustwa, warto stosować się do poniższych zasad:
•Nie odbieraj i nie płać za przesyłkę, której nie zamawiałeś, przed zapłatą poproś kuriera o okazanie informacji o nadawcy i numeru zamówienia.
•Sprawdzaj dane nadawcy, jeśli dane są niepełne, podejrzane lub ich brak, nie przyjmuj przesyłki.
•Kontaktuj się z rodziną/domownikami, upewnij się, że nikt w gospodarstwie domowym nie dokonywał zamówienia.
•Zachowaj ostrożność wobec przesyłek z zaskoczenia, oszuści często wykorzystują zaufanie i pośpiech.
•W razie wątpliwości, nie płać i zgłoś sprawę do najbliższej jednostki policji lub do firmy kurierskiej.
•Dokumentuj zdarzenie, zachowaj opakowanie, potwierdzenie odbioru i ewentualne korespondencje; mogą one pomóc w postępowaniu.
