Wiadomości

Uwaga na oszustów! Mieszkaniec powiatu stracił 12 tysięcy złotych

Data publikacji 02.08.2024

Wczoraj policjanci otrzymali zgłoszenie oszustwa metodą „na pracownika banku”. 40-letni mieszkaniec naszego powiatu został oszukany przez osobę, która podając się za pracownika banku, poinformowała o zagrożeniu środków finansowych znajdujących się na jego własnym koncie. Pokrzywdzony wypłacił pieniądze, które następnie wpłacił we wpłatomacie przy pomocy kodów blik podawanych przez oszusta.

Wczoraj przed południem policjanci z Wejherowa otrzymali zgłoszenie od pokrzywdzonego 40-latka o oszustwie metodą na pracownika banku. Z ustaleń mundurowych wynika, że z pokrzywdzonym telefonicznie skontaktował się oszust, którzy przedstawił się jako pracownik banku i poinformował 40-latka, że jego pieniądze na koncie są zagrożone. Poinformował, że może się przed tym ochronić poprzez wypłatę pieniędzy z banku i następnie, kiedy już będzie miał gotówkę, żeby była bezpieczna, to ma wpłacić ją do wpłatomatu, używając kodów BLIK podanych przez dzwoniącego oszusta. W ten sposób przestępca przekonał mężczyznę do wypłaty zgromadzonych na koncie środków  i wpłacenia ich we wpłatomacie na podane kody BLIK przez oszusta. W ten sposób pokrzywdzony stracił 12 tysięcy złotych.

Policjanci apelują:

  • Nie wierz w informacje przekazywane przez telefon, o rzekomym zagrożeniu dla Twoich oszczędności na bankowym koncie.
  • Jeśli otrzymasz taki telefon, natychmiast przerwij rozmowę i skontaktuj się z bankiem osobiście lub za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacji.
  • Nigdy nie udostępniaj swoich danych osobowych ani haseł osobom dzwoniącym pod pretekstem przeprowadzenia jakichkolwiek czynności związanych z kontem bankowym.
  • Nie wpłacaj pieniędzy na polecenie jakiejś nieznajomej osoby, która podaje Ci kody BLIK.
  • Nie wypłacaj pieniędzy z konta na polecenie osoby dzwoniącej pod pretekstem zabezpieczenia środków.
  • Nie przekazuj także kodów BLIK osobom nieznajomym.
  • Za każdym razem jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości czy obawy, skontaktuj się z kimś bliskim, a kiedy podejrzewasz, że możesz być oszukiwany, skontaktuj się z policjantami.

Pamiętaj! Bank nigdy nie będzie prosił Cię o podanie pełnego numeru PIN do karty płatniczej, hasła do bankowości internetowej czy mobilnej ani o przekazanie kodu BLIK, a tym bardziej o instalację dodatkowego oprogramowania na telefonie czy komputerze. Pracownik banku nie będzie Cię prosił o wypłatę pieniędzy z konta i wpłatę ich we wpłatomacie, na podane kody blik.

 

Ofiarą oszustów może paść każdy, niezależnie od wieku. Zachowaj czujność. 

  • plansza KWP Gdańsk
Powrót na górę strony