Wiadomości

44-latka wygenerowała 7 kodów blik. Straciła ponad 4 tysiące

Data publikacji 23.07.2024

44-letnia mieszkanka gminy Żukowo wygenerowała 7 kodów blik osobie, która podszywała się pod jej koleżankę. Straciła ponad 4 tysiące.

Do kolejnego oszustwa internetowego doszło w gminie Żukowo. Mimo szerokich działań profilaktycznych w zakresie oszustów internetowych, wciąż nie brakuje osób przelewających swoje oszczędności oszustom w internecie. Tym razem przekonała się o tym 44-latka, która wygenerowała 7 kodów blik osobie podszywającej się pod jej koleżankę, która miała poprosić ją o opłacenie zakupu internetowego. Łączna suma, którą straciła kobieta to ponad 4 tysiące.

 

Przypominamy! Oszustwo ,, na BLIK” polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się osoba podszywająca się pod znajomego bądź członka rodziny i prosi o pilny przelew z różnych powodów, np: prośba pożyczki czy opłacenia zakupu internetowego. Następnie prosi o wygenerowanie kodu płatności telefonem a następnie przesłania go znajomemu. Niestety w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji za pomocą tego kodu nie można już cofnąć. Mimo, że proceder ten już jest znaną metodą oszustwa nadal dużo osób daje się na niego oszukać. Apelujemy więc o rozwagę. Jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę nie działajmy pochopnie. W pierwszej kolejności sprawdźmy, czy osoba która prosi nas o pożyczkę rzeczywiście jej potrzebuje- dobrym pomysłem będzie skontaktowanie się telefoniczne z osobą, która do nas pisze, aby upewnić się, że to właśnie z nią korespondujemy. NIGDY nie podawajmy też nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe.

Powrót na górę strony