Wiadomości

Kobieta przekazała fałszywemu policjantowi 30 tys. zł. i złotą biżuterię.

Data publikacji 28.04.2023

Pomimo wielu ostrzeżeń i apeli oszuści wciąż skutecznie nabierają swoje ofiary i pozbawiają ich pieniędzy. We wtorek 76-letnia mieszkanka Malborka, chcąc pomóc policjantom w śledztwie i uchronić swoje oszczędności, przekazał fałszywemu funkcjonariuszowi 30 tys. zł. i złotą biżuterię. Apelujemy, szczególnie do osób starszych. Policja nigdy nie informuje przez telefon o prowadzonych sprawach i nigdy nie prosi o pieniądze!

W czwartek malborscy policjanci zostali powiadomieni o skutecznym oszustwie „na policjanta” na szkodę 76-letniej mieszkanki Malborka. We wtorek do kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta i pod pozorem wspólnie prowadzonej sprawy z prokuratorem, poinformował rozmówczynię, że jej pieniądze na koncie bankowym są zagrożone. Męski głos w słuchawce oświadczył, że policjanci rozpracowują szajkę oszustów, która chce kobietę pozbawić oszczędności i zaciągnąć na jej dane pożyczki. Żeby ją przed tym uchronić i złapać sprawców 76-latka miała postępować zgodnie z jego poleceniami. 76-latka zgodnie ze wskazówkami, wypłaciła z banku 20 tys. zł., a następnie wpakowała je do reklamówki dokładając jeszcze 10 tys. zł. i złotą biżuterię, które miała schowane w domu. Niebawem do drzwi zapukał inny wtajemniczony „policjant” i kobieta przez uchylone drzwi przekazała mu torbę z zawartością. Funkcjonariusze mieli się z nią kontaktować co dalej w sprawie. Jednak gdy przez dwa dni się nie odezwali 76-latka przyszła na komendę i od prawdziwych policjantów dowiedziała się, że padła ofiarą oszustów.

Pamiętajmy, funkcjonariusze CBA, Policji, CBŚP nie informują telefonicznie o przestępstwie, którego ofiarą miał być rozmówca oraz o prowadzonych sprawach. Każdy taki przypadek jest próbą oszustwa.  Funkcjonariusze nigdy nie żądają wypłacenia pieniędzy ani ich przekazania. Aby prawidłowo połączyć się z innym nr należy najpierw zakończyć jedno połączenie, jeżeli tego nie zrobimy z drugiej strony odezwie się oszust, który tylko potwierdzi wersję fałszywego funkcjonariusza. Nigdy przez telefon nie podajemy kwoty posiadanych w domu czy na rachunku bankowym pieniędzy, haseł i loginów umożliwiających dostęp do naszych oszczędności.

Przestrzegamy, szczególnie osoby starszych, o ostrożność w kontaktach telefonicznych, zwłaszcza gdy osoba po drugiej stronie słuchawki chce od nas pieniędzy. Apelujemy również do młodszych mieszkańców. Porozmawiajcie ze swoimi rodzicami i dziadkami, żeby ich przestrzec przed takimi metodami oszustów i żeby w każdym takim przypadku, zanim podejmą pochopne działania, skontaktowali się z członkami rodziny lub zadzwonili na numer alarmowy 112, pamiętając aby wcześniej rozłączyć rozmowę telefoniczną z oszustem.

Powrót na górę strony