Wiadomości

Inauguracja programu „Używki – Nie przegraj życia” na debacie z młodzieżą.

Data publikacji 30.09.2022

W czwartek w Szkole Podstawowej nr 2 w Malborku odbyła się debata z uczniami klas VI-VIII na temat problemu związanego z zażywaniem dopalaczy, alkoholu, tytoniu i substancji psychoaktywnych. Spotkanie rozpoczęło się od inauguracji przez Komendanta Powiatowego Policji w Malborku programu informacyjno-edukacyjnego „Używki – nie przegraj życia”. Program, nad którym honorowy patronat objął Burmistrz Miasta Malborka, realizowany jest przy współpracy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej i Centrum Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Malborku i ma na celu uświadomić młodym ludziom zagrożenie uzależnienia od wszelkiego rodzaju używek i jak się przed nim uchronić.

Komendant Powiatowy Policji w Malborku przy współpracy z dyrekcją Szkoły Podstawowej nr 2 w Malborku zorganizowali debatę na temat problemu związanego z zażywaniem dopalaczy, alkoholu, tytoniu i substancji psychoaktywnych. Spotkanie z uczniami klas VI-VIII rozpoczęło się od inauguracji programu informacyjno-edukacyjnego „Używki – Nie przegraj życia”. Honorowy patronat nad programem objął Burmistrz Miasta Malborka i realizowany jest wspólnie z przedstawicielami  Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej i Centrum Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Malborku. Jego celem jest podnieść świadomość młodych ludzi, jakie negatywne skutki niosą za sobą używki i jak się uchronić przed tymi zagrożeniami.  Podczas spotkania młodzież została zaznajomiona  z konsekwencjami zarówno zdrowotnymi jak i prawnymi uzależnienia od tych substancji. Przedstawione uczniom prezentacje obrazowo przedstawiły uczestnikom  problem uzależnień oraz poinformowały o adresach instytucji, w których można szukać pomocy w takich przypadkach.  Uczniowie chętnie brali udział w debacie zadając pytania na nurtujące ich tematy. W ramach rozpoczętego programu uczestnicy debaty wezmą udział w konkursie na nagranie najlepszego, krótkiego filmu na temat szkodliwości używek na TikToku oraz plakatu promującego przedsięwzięcie.

Powrót na górę strony