Taksówkarz pokrzyżował plany oszustom - Wiadomości - Policja Pomorska

Wiadomości

Taksówkarz pokrzyżował plany oszustom

Data publikacji 19.09.2019

Policjanci dziękują kierowcy taksówki, który wykazał się czujnością i refleksem. Mężczyzna udaremnił oszustwo metodą „na policjanta”. Dzięki niemu seniorka nie straciła pieniędzy. Policjanci szukają sprawców i po raz kolejny przypominają, seniorze bądź ostrożny.

Wczoraj do taksówki jednej z gdańskich korporacji wsiadła roztrzęsiona starsza kobieta, która poprosiła o kurs do banku. Podczas kursu i rozmowy z taksówkarzem zdradziła, że musi pomóc policji w zdemaskowaniu oszustów, którzy wyłudzają pieniądze od starszych osób. Opowieść pasażerki wzbudziła podejrzenia kierowcy, który wielokrotnie słyszał apele policjantów w mediach w sprawie działania oszustów i zamiast do banku podwiózł kobietę do komisariatu w Oliwie.

Policjanci, którzy przyjęli zawiadomienie o usiłowaniu oszustwa i ustalili, że do 79-letniej gdańszczanki najpierw zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika poczty, która wypytywała o dane osobowe pokrzywdzonej oraz adres, powiedziała też, że na poczcie kobieta ma do odebrania ważną przesyłkę. Po zakończonej rozmowie do 79-latki zadzwonił tym razem mężczyzna, który przedstawił się jako policjant biura śledczego i powiedział jej, że jest obserwowana przez przestępców, którzy oszukują seniorów. Oszust poprosił kobietę, żeby pomogła w rozpracowaniu grupy przestępczej. W tym celu pokrzywdzona miała pojechać do banku i wziąć kredyt. Na szczęście dzięki czujności taksówkarza, udało się uniknąć oszustwa.

 

Policjanci szukają sprawców i po raz kolejny przypominają: seniorze bądź ostrożny!

 

Pamiętaj:

Policjanci nigdy nie informują o swoich działaniach, nie namawiają do współpracy, a co najważniejsze nie proszą o przekazanie pieniędzy.

Jeżeli w rozmowie telefonicznej wystąpią elementy, o których mówimy, należy natychmiast się rozłączyć, powiadomić o tym policjantów oraz swoich bliskich.

Policjanci przestrzegają, aby w trakcie takich rozmów osoby nie udostępniały swoich danych dotyczących kont bankowych, środków na nich zgromadzonych, numerów telefonów komórkowych oraz adresu.