Wiadomości

KAMPANIA SPOŁECZNA - UŻYJ WYOBRAŹNI”

Data publikacji 03.08.2009

Jutro o godz.: 14.00 w Polskiej Agencji Prasowej odbędzie się konferencja prasowa inaugurująca kolejną odsłonę ogólnopolskiej kampanii społecznej Użyj wyobraźni - dotyczącą problemu tzw. młodych kierowców na polskich drogach. Inicjatorem programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Jutro o godz.: 14.00. w Polskiej Agencji Prasowej odbędzie się konferencja prasowa inaugurująca kolejną odsłonę ogólnopolskiej kampanii społecznej Użyj wyobraźni - dotyczącą problemu tzw. młodych kierowców na polskich drogach. Inicjatorem tego programu jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Założenia kreacji młodzi kierowcy są podobne jak w odsłonie wiosennej dotyczącej motocyklistów; bazuje ona na oficjalnej stronie internetowej kampanii www.uzyjwyobrazni.pl, spotach telewizyjnych (emisje w TVN, TVP3 i Polsat w sierpniu br.) i internetowych, prawie 300 bilbordach w całym kraju, plakatach oraz kampanii prasowej.

Doświadczenia z wiosennej odsłony kampanii Użyj wyobraźni dotyczącej motocyklistów wskazują, iż jej niekonwencjonalna formuła, niejako prowokująca i wciągająca do dyskusji samych zainteresowanych miała duży oddźwięk społeczny i medialny. Niektóre z jej elementów, uznawane były przez część odbiorców jako kontrowersyjne. Podkreślić jednak należy, iż intencją twórców kampanii nie było - i nie jest urażenie kogokolwiek. Dyskusja publiczna, która została w ten sposób wywołana i prowadzona, zarówno na szczeblu krajowym, regionalnym, jak i lokalnym, a także analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego (spadek liczby wypadków spowodowanych przez motocyklistów oraz osób zabitych w tych wypadkach podczas trwania kampanii) pozwalają na stwierdzenie o słuszności prowadzenia działań profilaktycznych w takiej formule.

Powrót na górę strony