Wiadomości

Oszukana przez telefon metodą „na pracownika banku”. Policjanci ostrzegają i apelują o ostrożność

Data publikacji 19.11.2020

Policjanci z powiatu wejherowskiego ostrzegają przed przestępcami podającymi się za pracowników banku. Oszust podający się za konsultanta banku telefonicznie uzyskuje dostęp do konta bankowego swojej ofiary i kradnie pieniądze tam zgromadzone. W ten sposób sprawca może także zaciągnąć na swojego rozmówcę kredyt. Oszustwo „na pracownika banku” wczoraj zgłosiła mieszkanka powiatu wejherowskiego.

Wczoraj policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące nietypowego oszustwa  metodą „na pracownika banku”.  Oszust, który dzwonił do pokrzywdzonej podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił aby pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu - kradzieży pieniędzy. Pod koniec rozmowy sprawca wskazał aby usunąć z telefonu wskazane przez niego aplikacje.

W taki właśnie sposób w ostatnim czasie została oszukana mieszkanka powiatu wejherowskiego, która w  wyniku działania oszusta podającego się za pracownika banku straciła swoje oszczędności – prawie 10 tys. zł..

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania żadnych aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Oszustwo jest przestępstwem, za które grozi kara nawet od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

Powrót na górę strony