Wiadomości

POLICJANCI PROWADZĄ KAMPANIĘ POD HASŁEM „SENIORZE NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ”

Data publikacji 04.01.2019

Wczoraj policjanci z chojnickiego wydziału prewencji w ramach prowadzonej z innymi podmiotami, które podpisały porozumienie z Komendantem Głównym Policji wspólnej kampanii społecznej pod hasłem „Seniorze nie daj się oszukać” spotkali się z członkami Klubu Seniora „Astry". Prowadzona przez mundurowych kampania ma na celu popularyzować wiedzę konsumencką wśród seniorów i ostrzegać ich przed nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców. Podczas spotkania poruszano także zagadnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przypomniano do czego służy i jak działa Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa.

Wczoraj policjanci z chojnickiego wydziału prewencji w ramach prowadzonej z innymi podmiotami, które podpisały porozumienie z Komendantem Głównym Policji wspólnej kampanii społecznej pod hasłem „Seniorze nie daj się oszukać” spotkali się z członkami Klubu Seniora „Astry". Prowadzona przez mundurowych kampania ma na celu popularyzować wiedzę konsumencką wśród seniorów i ostrzegać ich przed nieuczciwymi praktykami niektórych przedsiębiorców. Podczas spotkania poruszano także zagadnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przypomniano do czego służy i jak działa Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa.

Policjanci z komendy policji w Chojnicach spotkali się liczną grupą członków Klubu Seniora „Astry”, które odbyło się wczoraj w Chojnickim Centrum Kultury. W czasie spotkania z seniorami policjant asp. sztab. Dariusz Piekarski uczył seniorów jak nie dać się oszukać przez nieuczciwych przedsiębiorców, przede wszystkim przestrzegał przed tymi przedsiębiorcami, którzy zapraszają na pokazy, podczas których przy okazji bezpłatnych badań i pokazów, kusząc prezentami nakłaniają do zakupu oferowanych przez nich produktów. Najczęściej ukrytym celem takich spotkań jest sprzedaż pościeli, naczyń, urządzeń medycznych, które nie są warte swojej ceny przekraczając o nawet kilkanaście razy wartość rynkową tych produktów. Policjant także przestrzegał przed sprzedawcami wchodzącymi na rynek mediów, najczęściej proponujących niższe rachunki za prąd, gaz lub telefon, którzy nieuczciwie sugerują, że są dotychczasowymi sprzedawcami tych usług, a podstępnie zawierane przez nich umowy mogą powodować dotkliwe straty finansowe dla podpisujących takie umowy.

Uczestnicy żywo dyskutowali i wymieniali się doświadczeniami na temat reagowania i zapobiegania tego rodzaju oszustwom. W celu utrwalenia przekazanych cennych informacji rozdano uczestnikom ulotki informacyjne. Podczas spotkania poruszano także zagadnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przypomniano jak działa i do czego służy Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa. Tego typu spotkania mają na celu zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań społeczeństwa w zakresie poprawy bezpieczeństwa. Pozwalają one na wymianę informacji między Policją a mieszkańcami miasta o istniejących zagrożeniach, dzięki czemu będą mogły zostać wypracowane wspólnie metody ich eliminowania.