Do zakresu zadań Wydziału Łączności i Informatyki należy:
-
projektowanie, budowa, modernizacja i utrzymanie systemów łączności w jednostkach Policji województwa, zgodnie z przyjętym w Policji standardami i kierunkami rozwoju;
-
projektowanie, wdrażanie i eksploatacja w komórkach organizacyjnych Komendy oraz jednostkach Policji województwa systemów informatycznych oraz metod i form nadzoru nad ich funkcjonowaniem, w tym:
-
prowadzenie działalności, koordynującej i nadzorczej w zakresie prowadzenia polityki bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych eksploatowanych w województwie oraz przestrzeganie obowiązujących lub zaleconych standardów teleinformatycznych,
-
inicjowanie procesów doskonalenia zawodowego w zakresie wdrażania nowych technologii, podnoszenia kwalifikacji specjalistycznych personelu itp.,
-
wdrażanie i nadzór nad eksploatacją systemów informatycznych udostępnionych centralnie przez Komendanta Głównego Policji;
-
-
sprawowanie nadzoru, w ramach wymagań standaryzacyjnych w informatyce i łączności policyjnej, nad prawidłowością realizacji zadań w tym zakresie w jednostkach Policji województwa;
-
gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie informacji na zasadach i w zakresie określonym odrębnymi przepisami;
-
organizowanie łączności podczas zdarzeń kryzysowych na czas prowadzenia akcji lub operacji;
-
realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy w zakresie właściwości wydziału;
-
udzielanie merytorycznego wsparcia komórkom organizacyjnym Komendy Głównej Policji i Centralnego Biura Śledczego Policji, znajdującym się na terenie działania Komendy;
-
obsługa i techniczne utrzymanie systemów łączności i informatyki, w tym środków łączności wykorzystywanych przez komórki organizacyjne Komendy Głównej Policji i Centralnego Biura Śledczego Policji, znajdujące się na terenie działania Komendy;
-
współdziałanie z terenowymi organami administracji rządowej oraz jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań;
-
zapewnienie łączności jednostkom organizacyjnym Policji podległym Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji i innym uprawnionym podmiotom w ramach obowiązujących przepisów;
-
realizacja zadań zleconych Komendantowi przez Komendanta Głównego Policji zgodnie z uprawnieniami przyznanymi na mocy obowiązujących przepisów dotyczących:
-
systemu OST 112,
systemu łączności rządowej,
-
systemu łączności wewnętrznej resortu spraw wewnętrznych,
-
systemu łączności radiowej,
-
poczty specjalnej,
-
systemów niejawnych;
-
planowanie środków finansowych oraz organizacja i zaopatrzenie w sprzęt, materiały i usługi w zakresie łączności i informatyki dla jednostek Policji województwa
-
realizowanie zadań w oparciu o przepisy ustawy - Prawo zamówień publicznych, w odniesieniu do zadań realizowanych przez wydział;
-
całodobowy dyżur służb technicznych mający na celu utrzymanie w stałej sprawności systemów łączności i informatyki eksploatowanych na terenie województwa realizowany przez służbę dyżurną Sekcji Telekomunikacji Wydziału Łączności i Informatyki Komendy;
-
realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy w zakresie właściwości wydziału.